Kommande Evenemang

Här kommer vi att fylla på med kommande evenemang efterhand datum blir spikade. Fram till dess avslöjar vi att en stor händelse är på gång. Naums hembygdsförening jubilerar 100 år!

100års Jubileum!

Just nu jobbar styrelsen och medarbetare med förberedelserna kring Hembygdsföreningens 100års jubileum. Som en del i jubileumsfirandet kommer Huttladagen att återuppstå. Fram till dess ska Kvarnen restaureras till ett skick som gör det möjligt att fortsätta förvalta den för framtiden.

Under Huttladagen kommer föreningens arbetsgrupp behöva hjälp med en del utföranden.Vill Du delta i arbetsteamet är Du varmt välkommen att skriva till oss Önskas telefonkontakt: Fredrik Handfast tfn 0721712792

Vår vid Huttla Kvarn

Det är fritt för alla att besöka, ha picknick och grilla här. Förutsättningen är att alla värnar om miljön, tar hand om sopor och ser till att iordningställa efter besöket. Varmt Välkomna att njuta av vår oas vid Afsån i Naum.

Är man nöjd med besöket är det fritt att swisha en gåva, som tacksamt tas emot. Mer information finns på området.

Fira Morsdag vid Huttla Kvarn

Njut av dagen med fika från Café Stilla Hillet som Du förbokar och hämtar hos Lilla Saluhallen.

senast 24 maj för Morsdagsfikat. Upphämtning och betalning sker den 26 maj hos Lilla Saluhallen i Naum mellan kl. 10.00 - 13.00. Lilla Saluhallen är en obemannad butik där man kommer in via appen "Jobs Pay". Från Lilla Saluhallen till Huttla Kvarn kan man gå en promenad eller ta sig med bil. Vägbeskrivning finns med i picknicken. Eller via

Återlämning av kylbag och termos görs vid upphämtningsplatsen, Lilla Saluhallen.

Fira Nationaldagen vid Huttla Kvarn

senast 24 maj för Morsdagsfikat. Upphämtning och betalning sker den 6 juni hos Lilla Saluhallen i Naum mellan kl. 10.00 - 13.00. Lilla Saluhallen är en obemannad butik där man kommer in via appen "Jobs Pay". Från Lilla Saluhallen till Huttla Kvarn kan man gå en promenad eller ta sig med bil. Vägbeskrivning finns med i picknicken. Eller via

Fira Midsommar vid Huttla Kvarn 21 juni

Välkommen att fira Midsommar på området vid Huttla Kvarn. Ta med egen picknick och vistas på området när Du vill. Mellan kl. 10-12 björkar vi en stång och spelar somrig musik i högtalaren och De som vill tar med blommor, sedan är det fritt fram för alla att ta en sväng om runt stången.

Ingen kostnad eller anmälan men är man nöjd med besöket är det fritt att swisha en gåva, som tacksamt tas emot. Mer information finns på området.

Huttladagen 31 augusti.

• Våffelstuga
  • barnaktiviteter
  • Demonstration av sågen och andra hantverk