Logga in
Kalender

Bra att veta inför Din fest

Bra att veta inför Ditt evenemang i våra lokaler

Välkommen och tack för att Du väljer våra lokaler för Ditt bröllop, jubileum, dop, student, födelsedagar eller annat arrangemang. Du bidrar till att Naums Hembygdsförening fortsättningsvis kan erbjuda Huttla Kvarn och dess omnejd som besöksplats för allmänheten.

För att föreningen skall kunna följa den plan som finns för att utveckla festlokalen ber vi Dig att förhålla Dig till några riktlinjer och regler som följer:

  • Lämna lokalen som Du vill möta den. Vid utebliven städning debiteras städfirmans kostnader.
  • Toaletterna skall städas. Vid utebliven städning debiteras städfirmans kostnader.
  • Kök och dess utrustning samt festlokalen andra utrymmen som använts skall städas och iordningställas. Vid utebliven städning debiteras städfirmans kostnader.
  • Samtliga golv som använts skall dammsugas och våttorkas nogrant. Vid utebliven städning debiteras städfirmans kostnader.
  • Se till att utsidan och området inte skräpats ner under den tid Ni hyrt.
  • Sopor läggs i tunnan vid nedfarten. Sopor som inte får plats medtages av hyresgästen.
  • Går något sönder ska det ersättas likvärdig av hyresgästen,
  • Ställ upp stolarna på bordet.
  • Använda torkhanddukar läggs i diskhon.
  • Släng filtren i kaffebryggarna.
  • Se till att inget står kvar i ugnarna, städa ur den och spisplattorna.
  • Stäng av element om de sats på.
  • Töm kyl och frys samt stäng av de som satts på extra utöver de som stod på.
  • Nyckel lämnas tillbaka i kodboxen.

Observera: Det är fri av och ombokning 7 dagar innan bokningen, därefter debiteras fullt belopp.

Den här listan skall skrivas under och lämnas på köksbordet för att understryka att våra riktlinjer följts. Den finns som PDF-fil och kommer även ligga på bordet i köket för den som inte kan skriva ut.

Bra att veta.

  • Finns det dukar att låna? – Nej.
  • Finns det drickbart vatten? – Ja.
  • Finns det el och uttag? – Det finns vanlig 220W och ett trefas-uttag.
  • Finns det kaffetermosar? – Fyra 2,5L med pump.
  • Finns det blomvaser? – Det finns några och det går även använda vattenkarafferna.
  • Hur många bord med sittplatser finns det utomhus? - Runt 8 stycken bänkar för ca sex personer finns på gräsområdet utanför. Det finns fler bänkar, 6-8 st på dansbanan och det går även att ta ut borden inifrån.
  • Finns det städredskap? – Ja.
  • Kan vi komma dagen före och förbereda? – Det går bra att hyra lokalen dagen innan i anslutning till sitt evenemang till en kostnad av 550kr.
  • När måste vi vara klara med städning och lämnat lokalen? – Samma kväll om Ni inte bokat dagen efter i anslutning till Ert evenemang. En dag extra i anslutning till sitt evenemang kostar halva lokalkostnaden, alltså 550 kr.
  • Hur många får man plats? – Gästabudssalen rymmer ca 65 personer. I logen går det att duka för cirka 60 personer till.

  • Det finns också en musikanläggning som går att ansluta till egen medtagen mobil eller läsplatta att låna.
  • Det finns förbrukningsmaterial som toalettpapper, hushållspapper och kaffefilter.
  • På området i anslutning till festlokalen finns en liten grill, vars kapacitet är ganska liten.

Vi önskar Er en trevlig vistelse i våra festlokaler!

  Den här webbplatsen använder cookies för att alla funktioner och tjänster ska fungera, samt förbättra användarvänligheten.
Huttla kvarn Naums hembygdsförening Festplats i Vara